aHome / Activitats / ..Notícies des de la Fortalesa. / La xifra de visitants de La Fortalesa s'estabilitza en els 7000 l'any

La xifra de visitants de La Fortalesa s'estabilitza en els 7000 l'any

Visitants de la Fortalesa el 2019

Els nostres números no són, ben cert, els de la Sagrada Família, el Park Güell o el Museu del F.C. Barcelona, però podem sentir-nos satisfets. El nombre de persones que visita anualment la Fortalesa dels Vilars s’estabilitza pels volts de les 7.000. L’any 2018 han estat exactament 6698 les comptabilitzades, xifra lleugerament inferior a la registrada en 2017 (7054) i 2016 (7595) i superior a la de 2015 (6246). El cim assolit correspon, lògicament, a la promoció que va significar l’exposició “Terra, aigua i poder en el món ibèric”, exhibida a Lleida, Arbeca i Barcelona, i l’estabilització al bon treball de l’Associació Amics de Vilars, l’Ajuntament d’Arbeca, l’Oficina d’Informació Turística i de totes les persones relacionades, d’una o altra forma, amb la Fortalesa dels Vilars, treballadors, guies, restauradors, sectors de l’oli i el vi...

Un ràpid cop d’ull al registre de visites que, com sempre, amablement ens ofereix Dolors Balagué, permet fer algunes observacions i reflexions. En termes generals, es confirma el “sostre” que, com preveiem fa uns anys, ens imposen les limitacions del model de gestió: manca d’una promoció professionalitzada, feble suport mediàtic institucional, llunyania de la costa, les conurbacions urbanes i les grans destinacions turístiques, oferta del conjunt arqueològic a “l’espera”, amb una dependència absoluta del boca-orella i sota l’amenaça del síndrome del “ja l’he vist”. Si a tot això li afegim, la disminució de l’activitat arqueològica per raons pressupostàries i la conseqüent disminució de l’efecte promocional les notícies generades per la recerca, tenim l’explicació de l’esmentat “sostre” i de la lleugera davallada d’enguany. El públic continua sent en la seva gran majoria de procedència catalana i és feble l’espanyola i irrellevant l’estrangera (França, Regne Unit, EE.UU, Holanda, Canadà, Hongria, Costa Rica, Singapur...). Es consolida el sector autocaravanes i sembla clarament millorable la presència de públic escolar; aconseguir-ho, però, exigiria desenvolupar una oferta docent específica a escoles i instituts. A llarg de l’any, el públic es distribueix de la següent manera. Els mesos que es reben més visitants són els de clima més agradable octubre (691), abril (633), maig (506) i juny (761); a més reforçats el darrer pel “Tast Jazz” i el primer pel “Cap de Setmana Ibèric”. Els que menys, són els més freds, gener (229), febrer (366) i desembre (381). I l’estiu, la xifra cau degut a la calor i la competència de la platja, juliol (364) i setembre (390); i el nombre de visites del més d’agost (1548) creix espectacularment degut a l’èxit de l’espectacle pirotècnic i musical de la “Nit de Foc”.

Tornant al començament, podem estar moderadament satisfets. La millora constant de l’oferta d’hostatgeria i gastronomia arbequina, la promoció de l’oli, el vi i altres elements patrimonials ofereixen un context de possibilitats prou atractiu a la Fortalesa i justifiquen l’optimisme, a poc que cerquem i aprofitem les oportunitats que ofereix un monument únic.

  • Actualment 0 de 5 Estrelles.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valoració: 0/5 (0 votacions)

Gràcies per la teva valoració!

Ja havies valorat aquesta pàgina, només pots valorar una vegada!

La teva valoració ha canviat, gràcies per contribuir!

Connecta per valorar aquesta pàgina.

La Fortalesa Porta Oest Camp Frisó Façana Est Fossat Doble Fossa i Basses Primer Fossat Rampa Fortificada Accés Nord Porta Nord Recinte Cultural Vilars II Casa Vilars 0 Casa del Ferrer Vilars II Urbanisme interior Porta Oest i Torre Claveguera Pou Central Testimoni Porta Est Casa de Vilars I Web de Vilars Cases Carrers Pou Camp frisó Torres Portes Muralla Fossat Accés porta Nord Recinte cultual Centre poder Món simbòlic Economia